Monday 26 January 2015

Nytt år

Åhå, tiden springer visst iväg! Sen sist har ju både mamma och Malin varit här, julen oxå för den delen, och själv har jag varit hemma en sväng och kom tillbaka igår kväll. Jag ska inte uppdatera era så långt bak som november men kan säga att det var så kul att få ha mamma här en vecka! Såhär på rak arm, så var en av höjdpunkterna (förutom att träffas hehe) Lejonkungen the musical. Det var andra gången jag såg den, men det var nog 2008-2009 så ville gärna se den igen. För den är helt jäkla super! Har ni vägarna förbi London, se den! Ni lär inte bli besvikna! Sitt gärna långt fram, även om det är dyrare, för dräkterna, scenen, danserna, minerna är så otroliga och behöver ses på närhåll för att uppskattas ännu mer!

Som sagt var jag hemma nu först, då jag var tvungen att jobba jul. Trist och jag saknade dem där hemma, men fick ändå en mysig jul med Jack och hans familj. Men hemma är det ju förstås inte.  
Behövde verkligen dessa två veckor ledigt. Varit rätt trött i höst och jul. Det är mycket på jobbet, och jag upplever kallsvettning av stress och dagarna jag kommit hem och gråtit av trötthet har varit många, sen kan jag hamna att ligga i säng halva lediga dagarna för att kroppen värker. Det är inte så att jag inte gillar när det är fullt upp, dagarna går ju ändå snabbare då och det är inte en chans att man får tråkigt, men ja, det är lite för mycket på min avdelning. Synd, för jag gillar jobbet i sig, men jag måste ta mej en funderare för jag vet ju att detta inte funkar i längden. Synd att det inte längre är två health care assistanter på avdelningen som det var för 1 1/2 år sedan...

Imorse möblerade jag om här i vår lägenhet. Jack blev nog allt lite förvånad när han kom upp! Själv var jag uppe tidigt. Var väl ännu i finsk tid i morse så var vaken redan kl 6. Bilder kommer väl en ny dag, för just nu hänger det lakan och sånt på tork här. Inte så snyggt! 

Mina tulpaner jag fick av Jack kan jag iaf visa!
Och lite mera dekoration. Brickan fick jag av mamma. Likaså iittala ljusstakarna på bilden ovan.
Så snygga. 
En liten tur till primark i watfords shopping center blev det tidigare dag. 

Hade så bra så länge!

Anna


1 comment:

  1. Så fint du gjort! Och där ser jag dina små tår oxå ; ) Och ta dig nu en funderare över jobbet...
    Ha det så bra du kan, kram, mamma

    ReplyDelete