Thursday 31 July 2014

Lugna puckar

Ligger på sängen och chillar just nu. Inga andra planer så kan väl lika bra skriva några rader.
Har varit ledig i dagarna två och oj så skönt det har varit. Skulle inte säga nej till ännu en dag, men ska väl nog gneta på två dagar innan jag är ledig på söndag. Sen jobbar jag natt mellan måndag och tisdag. Jobbet går ännu bra. Lär mej något nytt varje dag. Många termer att snappa upp. Kan ju knappt sjukhus termer på svenska, ännu mindre på engelska, men som sagt, jag lär mej!
Imorgon ska jag inte jobba på min avdelning utan på Alexandra birthing unit (ABC) som är BB:et där man ska så att säga föda naturligt. Epidural är inte tillåtet eller mammor som har haft en komplicerad graviditet. Har inte jobbat ensam där förut så kan bli intressant! Inte allt för busy där iaf (pepparpeppar). Endast sex rum, med en säng var i (förstås eftersom de föder där) och de är oftast inte alla upptagna på en gång. Lite annorlunda mot min avdelning med 29 sängar. Kan ju vara skönt med en lugnare dag ibland, men då går också tiden långsammare så det är lite både och.
Vem vet, kanske man får se nån knodd komma till världen imorgon om jag har tur (eller otur?).
När en health care assistant assisterar under en födsel så är det dennes jobb att skriva ner händelseförloppet. Dock så dikterar barnmorskan! Tex 10.05 am huvudet ute, tid placentan kom ut osv. 

På onsdag är det flyttdags för Jack och mej. Jag har packat en del idag och gått igenom lådorna jag har. Ser väldigt fram emot det men är också rätt nervös... Tänk att det äntligen är dags för mej att få eget, om än ett litet eget! Ikea har besökts och vi har köpt några hyllor och bits and bobs som behövs.
Soffa saknar vi ännu, men det blir nog en röd ektorp. Båda två gillar den. Men vi vet inte riktigt när vi ska köpa den. Jacks föräldrar har en extra soffa vi får låna men den är så himla obekväm, men kan hända vi måste ta den ändå för beroende på hur vi beställer soffan kan det ta mellan 1 och 30 dagar att få hem den! Så får se. 
En garderob och matbord plus stolar får vi också låna så det är bra. Spännande...

Annars allt som vanligt. Mulet och lite svalare idag vilket är skönt. Nästan lite trött på värmen även om jag vet att jag inte borde säga det! Hur som, sommar vädret i år kan man inte klaga på! 

Jag i min dagliga mundering. Har inte fått uniformen än så måsta bära "scrubs" som man måste ha på BB. På min avdelning, alltså avdelningen för kvinnor som fött får man ha vanlig uniform. Men har alltså inte fått den än.


He va he!

Anna




1 comment:

  1. Yes, mycket nytt och spännande nu! Och kul att se dig i "munderingen", du får ta kort med uniformen på sen, när du fått den.
    Härligt att ni nu kan flytta till eget...du får ta bilder så vi får se allt.
    Ha det bra och lycka till med både jobb och flytt : ) Kram...

    ReplyDelete