Thursday 14 August 2014

Our own crib

Gått några dagar sen sist. Jack och jag har till och med flyttat till eget i Watford!
I onsdags fick vi nycklarna och flyttningen började. Hjälp fick vi av Jacks pappa, så det underlättade. 
Två dagar tog det ändå men nu är vi nog så när klara. Väggarna är ännu kala och vet inte exakt vad vi ska ha uppe. Tror jag ska ta och googla lite och se om jag hittar några plancher typ. 
Mat och ingredienser saknas nog ännu också men vi har köpt det vartefter vi behövt dem. 
I söndags kom Jacks föräldrar och två av hans bröder hit på kaffe. Var kul att få ha bjudning!
   Nu kan jag också promenera till jobbet och det tar ganska exakt 9 min en väg. Så himla bekvämt!
Sparar åtminstone en halvtimme i tid nu. Från Ricky tog det ca 40 min hem med tåg och promenad på det. Härligt alltså.

Så allt är bra här. Svårast är väl att vänja sig vid trafiken nu när vi bor i en större stad, konstigt att höra den så bra. Men man vänjer väl sig som sagt.

Jobbet går också bra. Lite stressigt bara men trivs. Dock mycket att lära sig ännu. 
Enda minuset just nu är att jag har en besvärlig nacke. Gör ont att vrida på huvudet och huvudvärk kommer som följd. Vet inte om det kommer att gå om av sig själv eller om jag måste uppsöka massör. Hoppas ju på det första. Så det är lite jobbigt. 

Hursom. Hoppas alla mår bra hemma!

Anna


1 comment:

  1. Hoppas nacken ger med sig snart, annars borde du nog få massage!
    Skönt att det nu är nära till jobbet, och du inte behöver köra tåg och buss osv.
    Ha det så bra ni kan ....kram..

    ReplyDelete