Friday 22 August 2014

Fredag

Fredag och jag är ledig i hela fyra dagar. Skönt! 
Har startat dagen med att dammsuga lägenheten och baka havrekakor. De fick tummen upp från Jack. Jag lagade för övrigt världens godaste gröt i morse av tescos 75pence havregryn. Det var ett helt kilo oxå! Det är en bra sak med England. Om man vill kan man köpa billig mat. Kött och ost är förstås dyrt, men annat kan man hitta förmånligt.
Billigast är inte alltid sämst! 

Vädret är lite mulet, precis som det varit hela veckan och hösten ligger i luften. Rätt skönt faktiskt. Sommar vädret i år har varit helt underbart men nu börjar jag bli redo för lite kallare grader.
Oh jag kommer att ångra att jag sagt det än...

Inga storslagna planer idag. Jack jobbar och jag måste gå in till stan på lite ärenden. Men det är ingen brådska. Fast egentligen borde jag gå innan det blir eftermiddags rush.

Fick paket hemifrån idag. Grät en liten skvätt, haha, så glad blev jag. Jag är en sån mese.
Men det var så kul! Tack tack!

Imorgon är hela kendall klanen bjuden på mat hos Jacks föräldrar. De ska i början på september åka till Amerika på tre veckor tror jag, så de ville ses före det. Blir trevligt.

Tror det får va allt för idag. Förresten nu när vi har lght så får man komma och hälsa på ju! Vi har bäddsoffa så no excuse! Ok?

Ha de! Anna

Här bor vi! Andra våningen till höger. Tre fönster på denna sida av lght varav ett är skymt bakom trädet.



1 comment:

  1. Va roligt att du gillade att få paket! Och att innehålllet var till förnöjsamhet : )
    Ha en skön helg! Kram från oss här hemma....

    ReplyDelete