Friday 29 August 2014

Fredag igen


Så var det fredag igen och jag är ledig. Denna vecka har jag jobbat tisdag dag, onsdag natt och jobbar igen imorgon. Gillar inte att jobba helger. De är stressigare än vardagar då man har en "housekeeper" som hjälper till med måltiderna till kl 15. Middagarna sköter man själv. Då ska måltider till ofta 30 damer delas ut. På 1 1/2 h ska de delas ut och plockas in igen. Låter kanske länge men det är det verkligen inte där och då. Därför gillar jag inte helger för man gör det själv frukost och lunch också, samtidigt som man borde göra 1000 andra saker. Synd att det är så stressigt, för trivs verkligen, men oj jobbet ger mej både hjärtklappning och magont emellanåt. Skulle verkligen hjälpa om man var två st som de har varit fram till nått år bara. Kanske det blir bättre, lär mej ännu mycket, så kanske stressen minskas ju mer man lär sig.

Idag laddar jag batterierna alltså. Har dock lite ryggont sen onsdag natt, måste har gjort nån konstig rörelse eller nått.
Senare på eftermiddagen ska jag och ge blod, har aldrig gjort det i England förr. Förhoppningsvis ska inte mitt finska blod eller hb för den delen vara ett problem så jag kan ge. 
Jack åkte till London vid 12 tiden för ett möte med ett band han och hans bror ska ev göra en musikvideo för. Hoppas han inte kommer hem alltför sent. Till middag blir det hemmalagade klyftpotatisar, kokta grönsaker och fisk som är färdig kryddad tack och lov hehe. 
Några kvällar i veckan äter vi "billig" mat såsom soppor, omelett, plättar (!) osv och andra kvällar kött, som köttfärs sås, köttbullar etc. Då lagar vi så det räcker två kvällar.

Enkelt brödbak här om dagen. Blev riktigt gott, smakade hemlagat rågbröd. Mums.
Blommor från Jacks föräldrar.


Nu är det nog dags för lunch för mej!

Ha de så bra!

Anna


1 comment:

  1. Gott med hembakat! Det låter verkligen stressigt där på avdelningen...för allt som ska göras tar ju sin tid. Men förstås bra att du trivs "sådär annars".
    Fisk till middag låter gott ; )
    Ha en fin jobbhelg iaf, kram

    ReplyDelete