Wednesday 17 September 2014

Onsdag

Hallå där.

Eftermiddag och jag ligger på soffan och chillar! 
Dagen börjades på gymmet medan Jack ännu sov till och med. Sen hem och duscha och ut på lite mat shopping. Alltid kul... Ska ha mat bjudning på lördagkväll för Jacks brorsor och bättre halvor (hehe) så shoppa lite till det. Det blir inga märkvärdiga grejer, utan hemma lagade burgare och klyftpotatis! Men gott ändå förhoppningsvis! Idag bakade jag också drömmar till kaffet på lördag. Tror jag ska laga mockarutor också, men gör dem på lördag. Mamma var snäll och har skickat olika kryddor, varav ena var saltet till drömmar. Inte hittat det här. Det är problemet med att baka för mej här. Att hitta de rätta ingredienserna! Idag letade jag tex efter pärlsocker, men nada... Likaså med vaniljsocker. Ingenstans! Fast det visste jag redan. Och som ni vet så används det en HEL del i svenska recept. Vanilj extrakt och sånt tycker jag inte alls är det samma. Vill minnas jag ska ha sett vaniljsocker i det svenska caféet i London så nästa gång jag är inne eller Jack för den delen så måste det köpas. 

Idag har vi köpt mikro! Inflyttnings present från mamma och pappa! Tack tack! Den funkar alldeles utmärkt! Även om den ännu bara har använts till att mjuka smör lite ;) 

Drömmarna.

Nu blir det två dagar jobb innan ledig helg. 

Hade bra vetja.

Anna


1 comment:

  1. Åh va fina Drömmar du har gjort! NI ska ha det så kul hela broderskaran och respektive : )

    ReplyDelete