Tuesday 27 August 2013

About me

Inte säker på vilket språk vi ska ta det här på men det får bli svenska för nu i alla fall.
Jag är alltså Anna, kommer från Närpes, men flyttade till England i augusti 2008 för att jobba som au pair.
Tänkte stanna de vanliga 9 månaderna en au pair gör, men här är jag visst än!
Hamnade i Rickmansworth, som är en stad ca en  1/2 timme nordväst om London med tåg, vill säga om man lyckas hoppa på ett snabbt ett, annars tar det ca 45 minuter. Rickmansworth har ca 15 000 invånare, så det är ingen stor stad, men jag trivs alldeles ypperligt då jag inte direkt är någon storstads tjej.
    
Efter något år i landet började jag studera och gjorde så i två år.
Min titel är "nursery nurse" och jag jobbar nu som nanny och sköter om två pojkar.
Jag skulle också kunna jobba på tex dagis eller på mödravårds (?) avdelningar på sjukhus (vilket skulle vara väldigt intressant och är ett jobb jag försöker hitta). Bor tillsammans med min kille Jack, eller vi bor just nu hos hans föräldrar, men vi hoppas på att hitta en passlig lägenhet snart!

Så det är basic info om mej. Eftersom jag bor på "landet" kommer det att bli en del naturbilder skulle jag tro, men det gör väl inget, London bilder hittar man väl här och där i bloggar iallafall.

Enjoy!

Anna

1 comment: