Tuesday 27 August 2013

Afternoon walk

Idag tog jag Jack i hand och gick på en lång promenad till en pub.
Jack och hans pappa Paul har i två år jobbat hårt med en musik dokumentär och nu har Jack fått den färdigklippt och idag blev den inlämnad för att bli gjord till dvd. Dokumentären har blivit såld till bbc och kommer att visas i början på nästa år tror jag. Blir väl mer om det sen antar jag!
Hur som helst tyckte jag vi behövde fira detta så vi tog en timmes promenad
till en mysig pub i närliggande Harefield.
Promenaden dit går längs med kanalen som rinner genom Rickmansworth (Ricky) och som någonstans ansluter sig med Themsen. Fråga mej inte var!
Vädret idag är alldeles underbart likaså igår, med ca 24 grader skulle jag tippa.

Här kommer lite bilder. Alla bilder är förresten Iphone bilder, så därmed kvaliteten.

Ett "lock" och jag kommer inte på vad dessa kallas på svenska just nu?
Är det inte bara kanal?
Portar som måste öppnas och stängas för var båt.


Häst stall.

 Kanalbåtar som folk bor i, även året runt!
 Lite hus längs med kanalen.
Från utsidan såg inte puben ut mycket för världen, men insidan var alldeles underbar med mycket mörkt trä, öppen spis och fina detaljer. Tog tyvärr inga bilder där men kommer definitivt att gå hit igen när vädret är lite kulet och man vill sitta inne och mysa istället.
Jack som den engelsman han är, åt cod & chips och jag tog ciabatta med bacon&brie.
Väldigt sällan jag äter brie ost, och bacon med antar jag, så det var himla gott!
Fin lamppost!
Sen började vi den timmes långa promenaden hem igen.
Skönt att vandra av sig den värsta mättnaden.
Detta hus har som ni kan se stora fönster och man såg rakt in i kök
och vardagsrum på övre våningen. 
Vem vill ha det så? Vilken press på att alltid ha det städat alltså!
Vi gick också förbi en halv nedplockad eller riven byggnad,
som faktiskt såg lite halv läskig ut.
Byggnaden muntrades dock upp med en apa som hängde och dinglade med några bilringar. Skumt!
 
Ja, det var det antar jag! Hoppas ni orkade igenom, det blev visst några bilder! 

Ha de bra så länge,

Anna


4 comments:

  1. Härliga bilder! Te kannan skulle jag vilja ha förresten ; ) Kul att Jack har filmen klar nu!

    ReplyDelete
  2. Fina bilder! Jag tycker det är så charmigt med alla kanaler där. En lock heter sluss på svenska. :)

    ReplyDelete
  3. ja just, sluss heter det ju! tack!

    ReplyDelete