Monday 25 November 2013

Last week before holiday.

Då var det bara två dagar till i jobbet innan jag tar semester. Eller vad man ska kalla det. Imorgon är sista dagen på jobbet. Känns vemodigt men samtidigt skönt. Pojkarna kommer jag att sakna men inte själva jobbet.Så får se vad som händer efter nyår. Man vet aldrig. 

På tal om att aldrig veta, imorse var det en bilolycka utanför vårt hus och vägen var avstängd i tre timmar. Så det tog längre än vanligt att få barnen till skolan och för mej att komma hem igen eftersom trafiken måste omdirigeras och det var ett väldigt köande överallt. 
Men vi mådde ju bra och visste ju vad som hade hänt så hade inget att klaga över. 

Vet inte hur många böner jag bett för personen i bilolyckan utanför oss. 
Två brandbilar, polisbilar och ambulans förstås behövdes och oj vad det såg hemskt ut när taket klipptes av på den lilla bilen. Just innan jag gick till jobbet fick de ut personen ur bilen och då hade de kämpat på i över en halvtimme som jag hade sett. Oj stackars själ i bilen innan personen fick hjälp. Jag blev alldeles knäsvag när jag gick ut och kom hem igen och såg bilen ännu bättre. Verkar som bilen hade voltat eftersom taket behövde klippas av och fronten och huven var väldigt sned. Usch usch. Ta hand om varandra!

Annars är allt bra. Väntar på att komma hem förstås. Ska bli skönt. 

Anna

1 comment:

  1. Oj vad hemskt för den stackars människan i bilen! Och visst blir man knäsvag då man ser en olycka...och mycket värre har det blivit efter 2007. Man kan sätta sig in i situationen på ett annat sätt nu.

    Inte många dagar nu, tills ni kommer hit och vi får rå om varandra ♥

    ReplyDelete