Sunday 5 January 2014

Back in the UK

Oj det var ett tag sen sist, men orkade inte blogga medans jag var hemma. Ingen point för mej som mest skriver för att hålla mamma informerad mer detaljerat om livet här på ön.

Som sagt har jag varit hemma i över en månad och det har förstås varit väldigt skönt.
Jag behövde det. Nu känner jag mej starkare igen och ännu mer motiverad till att söka jobb.
Har redan under November och December sökt till 4 jobb kanske, varje gång jag sett ett passligt ett på sjukhuset i Watford. Tyvärr kommer dessa jobb inte upp så ofta och jag antar jag inte är den enda som söker då Watford har ca 80 000 invånare, om jag inte helt ljuger nu.
Men jag kan bara hålla tummarna och tills dess tänkte jag försöka få lite ströjobb som barnvakt.
För alltför länge vill jag inte gå arbetslös. Om inte för pengarnas skull så för att det blir det tråkigt.
Så sånt ska jag börja pyssla med imorgon tänkte jag. 

Idag ska jag ännu njuta av helgen. Dock har jag huvudvärk, är förkyld och halvdöv på öronen men det tar väl sig! Öronen börjar släppa tycker jag.
 Men ajaj vid flygplanslandningarna i fredags. Alltså mina öron, särskilt vänstra, ta mej tusan vad det gjorde ont! Aldrig att jag åker plan förkyld och stockade öron igen! 

Igår regnade det som aldrig förr men vi tog oss ändå till Watford, jag hade en del saker på listan men kom endast hem med vristvikter. De tänkter jag kanske prova idag under en liten promenad.
 Himlen ser blåare ut än igår. 
I veckan tänker jag åka till London. Behöver förnödenheter som ny dagkräm och sånt. Det tycker jag förresten är svårt att köpa. Jag vill ha dagkräm med minst spf 15 men då oftast riktar sig de krämerna åt äldre damer verkar det som! Eller så letar jag bara för dåligt. 

Idag ska tydligen julen plockas ned här. Blir nog ett heldagsprojekt. Tyckte de hade pyntat alldeles passligt innan jag åkte hem över julen men i fredagskväll var det som om jag hade hamnat i ett hus i Amerika. 

Nä nu ska jag nog avsluta. Blev nog långt det här. Kommer väl kanske en update efter att jag varit till London sen! 

Avslutar med denna bild. Rosor av Jack, ett kort från Alva och blackboarden har Malin gjort! Där har Jack skrivit "Anna och Jacks Room". Fråga mej inte hur han visste ordet och.
Kanske jag säger det emellanåt.


Må så gott!

Anna

1 comment:

  1. Tack för ditt sällskap i December : ) Hoppas nu att din förkylning börjar ge sig, så att du blir riktigt laddad för jobbsökandet.
    Vackra rosor du fått, han kan Jack!
    Ha det bra! Kram, mamma

    ReplyDelete