Friday 10 January 2014

Fredag var det

Så var det fredag. Dagarna ser ju rätt lika ut som arbetslös haha. Så mycket gör jag inte om dagarna. Goda luncher får jag iallafall gjort. Soppor som vanligt men också ugnsstekta grönsaker är jag extra förtjusta i just nu. Gör alltid extra grönsaker så att det ska räcka till middagen också. 
Det är ju pappan här i huset som gör middagarna. Så har inte mycket att säga till om men brukar iallafall adda till grönsaker och välja bort nått av det han lagat istället. Han må tycka att jag är oartig då, vilket han nog inte gör iallafall, men jag mår bättre om jag får äta nått lätt. 
Fredagar till exempel gör han nån slags pastabake som man säger här och egentligen är det gott men det är så mycket ost, korv och allt möjligt i att dagen efter mådde jag typ alltid illa, haha. 
Så det senaste året, efter att Jack fått mej övertygad om att pappan inte skulle ta illa upp, så äter jag alltid nått annat. Och mår bra på lördagsmorgnarna och inte känner mej uppsvälld som jag vet inte vad! Alltså bara den måltiden måste innehålla mer än 1000 kalorier och bara tanken får mej att må illa, haha. Så yes, ska bli trevligt med egen lägenhet och egen mat!

Nu just regnar det, men det har faktiskt varit några fina dagar nu i följd med blå himmel. England har dock problem med översvämningar just nu. Rickmansworth ligger på en kulle så så vitt jag vet har vi inga problem. Dock under min promenad igår så valde jag att gå till parken här, Aquadrome, som har två sjöar man går runt. Aquadrome visade sig dock vara delvis avstängd pga översvämningar. Så fick vända om helt enkelt. Har aldrig sett vattnet så högt i sjöarna förut! 

Nä nu ska jag se om jag ska hitta på något.

Hade bra!





No comments:

Post a Comment