Monday 13 January 2014

Monday

Här var det lugnt. Sitter bara och lyssnar på regnet som faller utanför i det kolsvarta mörkret.
Varit en tröttsam dag. Vi satt uppe och tittade på Golden globes award igår och det blev alltför sent.
Ja, för mej iallafall. Så jag känner mej som jag var ute på värsta festen igår kväll.
Man börjar väl bli till åren trots allt, hehe.

Har inga planer i veckan förutom att dagligen leta jobb. Tråkigt att dessa jobb på sjukhus kommer upp så sällan. Vill inte ta ett nanny jobb heller, för jag är rädd att jag ska fastna där då och inte idas leta vidare, även om jag vet att jag inte blir helt lycklig med det jobbet. Men pengar behövs ju.
Men vi får se. Är ju tråkigt att vara ledig om dagarna, men försöker samtidigt njuta av dem för vet ju hur efterlängtade de blir sen när man väl jobbar! Och tack och lov att vi bor här hos Jacks föräldrar, även om det har sina sidor också, men annars hade det också varit svårare att sluta ett jobb för att hitta ett annat, med hyra, räkningar osv att tänka på. Så jag är trots allt tacksam att situationen är som den är. 
Och hoppas att ett jobb snart dyker upp helt enkelt! 

Annars ska jag försöka få in promenader mellan regnskurarna och hemma övningar där emellan.
Kallt är det inte precis, runt 8-10 grader om dagarna så rätt skönt.
Huset borde va rätt tomt denna vecka, för Jacks pappa ska jobba inne i London och Jacks mamma som är psykoterapeut är rätt busy just nu med klienter hit och dit så tror jag ska passa på och baka nån dag då köket är ledigt. Till Watford skulle jag också vilja men drar mej lite för att spendera pengar då inget kommer in.
Så sånt, försöker snåssa på iallafall.

Hoppas alla mår bra där hemma!

Anna

Bild från London förra veckan.





1 comment:

  1. Hejsan!
    Jo si här går allt sin gilla gång! Kallt som bara den är det, ikväll kring - 17. Usch...
    Hoppas det löser sig i jobb frågan snart och vänta lite längre så kanske du hittar det "rätta". Bra att ni bor hos Jack iaf. Passa på och baka lite nu, kanske drömmar eller nåt ; )
    Ha det så bra! Kram

    ReplyDelete