Friday 17 January 2014

Friday

Så var det fredag. Regnig ser den ut att bli också. Borde egentligen ta mej ut på en promenad innan det brakar till, men efter detta inlägg har jag lite annat jag måste fixa med först.

Allt som vanligt här. Största händelsen är väl att vi hade strömavbrott en timme här om kvällen, haha. Andra gången det hänt under mina år här.
 Så fick avbryta vårt sherlock Holmes avsnitt och tända ljus istället.

En annan grej jag provat förresten är att äta chia pudding två morgnar.
Har läst om denna superfood typ överallt så var bara tvungen att testa den, då den är så lovordad.
Men tja, vet inte vad jag tycker. Konsistensen blev helt annorlunda båda gångerna, idag blev den lite tjockare vilket jag gillade bättre. Förra morgonen var den rätt lös och riktig slemmig till konsistensen. Låter inte så aptitligt nä. Fast smaken gillar jag faktiskt så måste väl bara vänja mej.
Men antar att jag i fortsättningen mest kommer använda chia seeds till sallader osv vidare.
Passar nog mej bättre. Nu har jag testat iallafall! Och mättande är det också förresten.

Helgen står runt knuten och åtminstone ska vi till Watford på några ärenden. Kanske går vi eventuellt ut och äter också. Inte helt säker. Vill ju hålla tillbaka lite,med pengaspenderandet,
men skulle vara gott. Om det så än är pizza så vore det trevligt. Men vi får se. 
Vädret ska väl inte vara på topp heller så det är synd. Igår på min promenad så märkte jag att en subway (tunnel under vägen) var avstängd. Den var helt vattenfylld. 

Nåja, nu regnar det. Ska ta mej en kopp kaffe nu och börja pyssla lite.

Hade bra,

Anna 



Jacks rosor är ännu idag rätt fina!


1 comment:

  1. Hej på dig!
    Va fina rosorna är ännu : )
    Vad chia pudding är vet jag inte, men det blir väl att googla ; )
    Läskigt låter det med vatten i tunneln. Men ni får väl en hel del regn förstås...
    Ha en fin helg, kram.

    ReplyDelete