Wednesday 22 January 2014

Sen senast



Har gått några dagar sen sist.
 I söndags var vi till staden Berkhamstead. Vet inte kilometrarna men tog väl runt 20-25 min med bil. Har varit dit någon enstaka gång förut för många år sedan så är inte så familjär med staden, men den verkar mysig med små affärer och gamla hus och en del stora kyrkor såg jag oxå. Dock kom vi på rätt sent på eftermiddagen att åka ut och köra så det mesta var redan stängt den söndagen. Sen var inte målet att gå i affärer heller utan att åka och titta på stadens gamla fästnings ruiner från 1200 talet. Det var inte mycket kvar men Gud vad häftigt med det som ännu fanns där. Jag är en såndär som börjar tänka tillbaka och blir alldeles lyrisk när jag fantiserar och funderar hur det var att leva där just då.

Svårt att få en bra bild med mobilen och solen sken som bara den. Är är vi iaf uppe på en kulle.

Kullen.
Köksdelen och dess ugnar!

Och så lite bilder från high streeten i Berkhamstead.
Tror min iPhones kamera börjar bli uppnött! Den är väl ändå tre år eller nått.
He va he!

I veckan ska jag som vanligt söka jobb. Kanske det blir att ta ett jobb på ett ålderdomshem iaf även
om jag inte vill. Suck. 
Vi får se. Lite jobbigt är det ju denna situation. 


Ha det så bra alla.


Anna

1 comment:

  1. Nog är det mäktigt att sådana murar och ställen är bevarade, som är så gamla!
    Dit skulle jag gärna åka : )
    Ha det bra...

    ReplyDelete