Sunday 16 February 2014

Sunday

Hallå

Så var det söndag. Jag har varit uppe sen kl 6 så jag känner mej nästan lite sömnig nu.
Lite kaffe ska väl hjälpa. 
Eftersom jag varit uppe ett tag har jag hunnit både tvätta kläder och nu är lakanen i tvättmaskinen.
Var ju tvungen att skona Jack och vänta tills han vaknat, hehe. Städat upp i köket har jag oxå gjort. Jacks föräldrar har varit borta över helgen så fixade upp lite tills de kommer i eftermiddag/ kväll.
Sopade av golvet i hela huset oxå, eftersom ingen annan i huset verkar veta vad en dammsugare eller sopkvast är. Brukar inte göra det när de är hemma, hans föräldrar kanske tycker det är oartigt? Att jag skulle visa att det är dammigt alltså. Nå hursomhelst brukar jag passa på och städa då de är borta...som tur är har de trägolv i nedre våningen iaf!
Nu har jag potatis på kokning. Tänker steka dem senare tillsammans med chorizo korv jag hittade i kylen. Enkelt men borde bli gott! 

Solen skiner för en gångs skull så ska ta en promenad före lunch. 
Har regnat och blåst som fan rent ut sagt de senaste dagarna så en blå himmel är välkommen. 
Hur länge det nu varar. 

Det var den updaten tror jag. Återkommer!

Anna


1 comment:

  1. Härligt med solen låter det som : )
    Och vilken tur att du kan städa upp det mellan varven ; ) Tänk att vi har så olika vanor gälllande städandet haha! Jag skulle bli smått galen med råsk på golven, you know....
    Ha det bra, kram

    ReplyDelete