Tuesday 11 February 2014

Tuesday afternoon

Hallå där. 
 Sitter nu här och läser lite bloggar, känner mej lite ensam då skypandet hem inte funkar. E bara brakar. Tur att jag är en sån ensamvarg. Annars hade jag nog inte klarat av att va här. Har ju inte så många bekanta här menar jag, men trots det känner jag mej sällan ensam. Är väl helt enkelt inte så social av mej antar jag. Fast på torsdag ska jag faktiskt träffa svenska Emelie på en lunch så det blir trevligt, har inte träffats sen före jul, fast vi bor typ 200 meter från varann.

Annars så har jag besökt en kiropraktor idag för mina nack besvär som ger sådan huvudvärk. Han knakade lite och det känns redan bättre, om jag inte fantiserar. Ska dit på måndag igen.

Jobb erbjudande har jag också fått på ett dagis. Skulle gärna börja tills jag hittar ett jobb jag hellre skulle vilja ha, men tyvärr är detta dagis mera bakom takana än vad jag trodde när jag först kontaktade dem. Det är inte omöjligt att ta sig dit, men det skulle först kräva en 20 min busstur för en sedan lika lång promenad. Så det känns lite för mycket. Särskilt de morgnar jag skulle börja kl 7!
Skulle inte ha något emot att promenera 20 min två gånger om dagen, om det var från dörr till dörr, men den där bussen gillar jag inte. Lite för mycket besvär...Så tror faktiskt jag ska tacka nej, även om det svider (i plånboken!) och kontakta andra dagis istället. Och kolla på karta var de ligger först!
Kanske är jag för kräsen. Detta dagis ligger emellan Ricky och Watford men det skulle vara enklare att hitta ett dagis jobb i Watford då bussarna går ända dit. Vi får se vad som händer.

Nu just skiner solen efter förmiddagens och tidiga eftermiddagens regn. Skulle väl behöva ta mej ut på en promenix men tror faktiskt jag ska hoppa över det.

Imorgon har jag inga planer, kanske tar jag bussen till Watford. Jag har ju shopping förbud men man kan ju alltid bara titta. Bara för att ha något att göra.

Läste just en Camilla Läckberg bok som jag tagit med hemifrån och gillade den, så var tvungen att gå till bibban och kolla om de hade några av hennes böcker. Och visst! 
En Jo Nesbo bok fick oxå följa med. Har faktiskt aldrig läst hans böcker men hört de ska vara bra! 


Och tro det eller ej, men salmiak är faktiskt inte så tokigt trots allt!

Hoppas all mår bra hemma,

Anna

1 comment:

  1. Ja störand tå e bara bråka! Vi får prov endera dajin åp nytt...
    Kramis, mamma

    ReplyDelete