Monday 17 March 2014

Måndag


Tänkte att det kanske är dags för en uppdatering igen. 
Idag har jag inte gjort många knop. Hittills iaf. Varit nere till high streeten på ärenden och dammat i rummet och läst klart en Camilla Läckberg bok som jag knappt kunnat slita mej från de senaste dagarna. Ska om ettan kila till bibban och se om de har nån mera bok hon skrivit eller om jag har läst dem alla vid det här taget. 

Fint väder har vi haft i princip hela veckan och helgen och igår tog jag en två timmars promenad längs kanalen. Så himla fint, dock skulle jag bra klarat mej i kortärmat och en vattenflaska hade också suttit bra. Härligt hur som.


Blev 7 miles eller 11 i kilometrar.
Idag är det dock en aning mulet och "endast" 14 grader vilket känns på snäppet kallt nu!

I onsdags var petalax Jenny till rickmansworth på besök. Hon har bott i London 2.5 år nu men det var längesen vi sågs sist. Var himla trevligt! Hon hade aldrig varit utanför Londons gränser så det var dags för henne att se lite av småstadslivet! Roligt, men konstigt att prata dialekt oxå! Även om jag skypar hem ca en gång i veckan och textar desto mera så känns det alltid lite märkligt att prata dialekt igen. Fast skööönt. Här pratar jag ju högsvenska annars bara med tex au pair familjen.
Dit ska jag förresten imorgon tror jag efter skolan. Kul!

Igår gjorde jag inget annat särskilt. Jack var i London på jobb mestadels av dagen men jag hängde i trädgården med Jacks syskon och mor ett tag innan solen försvann från trädgården.
I lördags var vi till Watford en sväng. Jag behöver nya gympa skor och framför allt i dag känner jag i höfterna (och under själva promenaden oxå) att de jag använder just nu inte alls är skonsamma längre utan jag behöver prompt nya. Dock fanns förstås inte storleken kvar på de jag ville ha så beställde dem online igår (se bild under). Hoppas dessa adidas sitter bra nu! Har varit nöjd med de Nike air Max skor jag har men vill testa nått nytt. Även om dessa Nike helt trendiga iaf i England just nu! Jag går väl mot strömmen.


Annars är allt som vanligt här. Väntar mest på sommaren nu.
Har några saker inbokade som jag knappt kan bärga mej till att vänta på men berättar om de en annan gång! 

Nope nu ska jaga gå till bibblan.

Hade bra!

Lite extra bilder:






1 comment:

  1. Härliga bilder å finast je bildin åv tieg :-) å kul me uppdatering!
    Nu var ja då nyter me va et har boka, fast na kanske ja väit?
    Ha det bra, kram

    ReplyDelete