Monday 31 March 2014

Måndag


Sitter och drömmer mej hem just nu. Ca £230 med finnair skulle två veckor kosta 3.4 till den 18.4 tror jag. Inte så farligt! Men ja, kan inte just nu antar jag. Suck.
Tror jag längtar hem för att jag brukar vara hemma och fira Alvas och andras födelsedag denna tid
på året så det känns lite konstigt att vara här. Men men.

Igår var det morsdag.Vi åkte över till Ben och Sarah på lunch, Tricia öppnade sina paket, sen country walk och dricka på deras "local pub". Mycket trevligt även om vi inte hann med så lång promenad
som vi hade tänkt.

På kvällen åkte vi till en pub på middag. Helt ok mat. Åt en tomat och paprika soppa till förrätt som var god, men huvudrätten var svårare att välja, då alla rätter var så köttiga. Det blev en risotto utan kött och den var ok. Godare har jag ätit. Trevligt sällskap iaf och roligt då Jacks brors tjej är svensk så vi har saker att prata om. Igår kom pratet in på skolor och det slutade med att Hanna och jag fick sjunga svenska alfabetssången. Nån sån kunde vi inte ens så vi gjorde bara den engelska svensk istället, som man sjunger till blinka lilla stjärna melodin. Gör man det på svenska oxå? Har inget minne av den från skolan.

Nu får ni se lite bilder från igår som tyvärr redan har visats på instagram.

Massa hästar.
En kyrka.
På puben.
Ben, Sarah och Jacks pappa Paul .

Trevlig dag och även om det var mulet så var det 18-20c så frös iaf inte.

Idag händer inget särskilt. Ska ta en eftermiddags kaffe nu och försöka ta mej ut på en promenad sen men det är så mulet och ser kallt ut, fast det är 15c. Så får se!

Hade bra!

Anna










1 comment:

  1. Vi önskar också att du var här när Alva och du fyller : (
    Mysiga bilder från helgen visar du iaf ochh mycket hästar tycks det finnas...
    Sköt om dig och kramar från oss...

    ReplyDelete