Wednesday 2 April 2014

Ett år visare.


Så var jag ännu ett år äldre. Ve och fasa. Snart börjar det väl bli dags för rynk kräm oxå.
Trots fasan att fylla år och ledsen att jag inte kunde vara hemma och fira de yngre första aprilarna i år så fick jag ändå en väldigt fin dag.

Blev "väckt" med frukost och rosor på sängen. Kaffe, en för mej lyxig croissant (de e ju bara luft o kalorier men idag unnade jag mej en) och en skål med blåbär. Mums!

Sen blev det present öppning. Och oj vad bortskämd jag blev. Ska inte börja rabbla upp allt men det var allt från vackra april ringar till elvispar och Bråkig (Ikea) skålar. Jag blev riktigt bortskämd som sagt!
Sen fick jag till och med en söt tårta av Jack, som förövrigt blev frukost idag (oops). Inte hela alltså.


Sen åt vi en tidig lunch vid 12. Efter det var målet att åka till staden Windsor där drottningens favorit (?) slott ligger. Drottningen själv hade förresten varit där igår på en ridtur, såg vi senare i tidningen.
Hade varit aika om vi hade råkat på henne ju! 
Har varit till Windsor två ggr tidigare, varav en gång och besökt slottet. Vi funderade först på att göra det då Jack aldrig varit in där (engelsmän turistar inte i eget land?) men bestämde oss för att skjuta upp det till en annan gång.
Windsor ligger en 30 min bilväg från oss. Nära alltså! Jag ville minnas att det tog timmar sist jag åkte dit, men antar det var tågbyten och sånt den gången som gjorde att det kändes som en riktig långresa och det tog antagligen mer än en timme dit.

Vi hade inget mål med besöket förutom att strosa runt och ta en fika i solen. Vilket vi oxå gjorde.
Igår morse var det riktigt dimmigt och det höll i sig i princip tills vi var framme i windsor något efter kl 13 men resten av dagen var det strålande sol och ca 20c. Hade glömt mina solglasögon så eftermiddagen slutade med huvudvärk för min del efter allt kisande i solen.

Här kommer lite bilder. Antagligen har de flesta redan setts på instagram. 

En söt kiosk vid Themsen som rinner genom Windsor.
Otroligt många svanar. Nästan otäckt!
En snåffsig telefonkiosk. 
Slottet ligger mitt i staden.


Den här promenadvägen som leder upp till slottet som ses i bakgrunden kallas kort och gott
"The long walk". Originellt! Och jag är inte sur men solen lös som attan i ögonen.

Jack önskar han var en prins på slottet.

Windsor stan.
Lite av slottet syns till höger.

Usel bild men detta lilla kafé var alldeles snett!



Slottet ligger på en kulle.  Ser majestätiskt ut!

En del av Eton college där prinsarna gick före universitets studierna!
Maffig kyrka som ligger vid Eton college så antar de har något med varandra att göra.
Themsen igen.
Sen åkte vi hem, vi blev nog både lite trötta och hängiga efter timmar i solen.
Hemma vilade vi en timme innan vi åkte till vårt favo pizza ställe för att avsluta kvällen på bästa sätt.
Avsluta pizzan får vi göra vid lunch för ingen av oss orkade äta upp dem igår så tog hem dem istället.

Hade alltså en väldigt fin dag och tack för alla grattis önskningar!
Nu ska jag avsluta detta långa inlägg men hoppas ni gillar bilderna!

Anna

2 comments:

  1. Vad mysigt det ser ut där!
    Grattis i efterskott!

    ReplyDelete
  2. Härliga bilder du visar : ) Får såå drygt efter dig och England!
    Kram..

    ReplyDelete