Wednesday 9 April 2014

Mitt i veckan.

Har precis ätit lunch och ligger nu ned krypt under täcket faktiskt. Fryser lite. Dock ska jag snart ta mej ut en sväng. Tidigare idag har jag tvättat en omgång kläder och hoppat hopprep i solen.
Nått särskilt att berätta har jag egentligen inte, förutom att jag inatt när jag inte kunde sova började jag fundera på att testa den populära dieten LCHF som typ alla i Finland verkar gå på. Här verkar den inte lika populär tror jag? Well, sagt och gjort idag började jag på. Får se hur länge jag klarar mej. Lchf maten låter liksom för mäktig egentligen samtidigt som allt ser så gott ut.
Men jag ska iaf prova på. Länge har jag ju velat äta rätt lätt, sallader osv, men jag märker att inte håller mej mätt så länge och vill därför småplocka mat på sen eftermiddag. Och det är verkligen inte bra förstås!
 Dock så står ännu vågen på 54 kg som den nu gjort länge, så tack och lov har jag iaf inte gått upp denna vår då jag inte jobbat och därmed helt enkelt inte fått lika mycket vardags motion. Konstigt nog. Hur som helst är jag trött på att vara små hungrig hela tiden och det är där lchf kommer in i bilden. 
Så hoppas det ska hjälpa. Gå ner i vikt skulle ju oxå vara kul men det verkar som om 53-54 kg är vad min kroppstyp gillar, för den rubbas inte märkbart, varken upp eller ner, så kanske det är den vikten jag ska ha till mina långa 158 cm, haha...

Nu just känner jag mej mätt och belåten på bacon, ägg, halv avokado och lite majonnäs om än inte
lite äcklad av majonnäsen. Blir nog lite mindre i morgon. Hoppas jag klarar mej utan att bli hungrig till 19 tiden nu bara. Och så måste jag ta och fundera på kvällsmaten! De andra ska äta roast beef, och då kan jag typ bara äta köttet och inga tillhörigheter som Yorkshire puddings (googla!) så ska fundera lite vidare nu. Lite kul med ett projekt iaf! Får se då hur länge jag håller mej! Ost gillar jag ju iaf ;)

Tack hej!

Anna

2 comments:

  1. LCHF maten är riktigt god och du håller dig mätt länge, tycker jag iaf.
    För viktens skull behöver inte du äta den, men för att du ska äta "ordentligt", så är den bra för din del.
    Ha det bra, kram

    ReplyDelete
  2. Ja än så länge går det ok, lite för mycket ost bara, haha.

    ReplyDelete