Thursday 24 April 2014

Torsdag

Har gått några dagar sen sist so here we go.
 
Påsken har vari å fari och så här såg det ut i vårt lilla rum en vecka eller så.

Huj, vad mörka bilder.

På påskdagen i söndags var Jacks morbror Pete med familj här. Han spelar förresten i bandet Marillion, rätt stora i England på 80-talet tror jag det var. Ni kan ju googla dem, hehe, största hiten tror jag är Kayleigh. 
Hur som helst, så var det fullt hus här med folk (too much, blir så trött i huvudet) mat och efterrätter.
Så det blev matfusk men efterrätterna lyckades jag hålla mej från. Fast visst har det blivit lite choko under påsken. Men nu är jag back on track tycker jag. Skönt. Massa choklad har jag kvar men ska spara och unna mej på lördagar tänkte jag. Det dör man väl inte av, särskilt eftersom jag inte gör det för att gå nämnvärt ner i vikt.

Annars är allt som vanligt. Vädret är si och så men det är inte kallt iaf. Ca 18 gr idag även om det är mulet.

Igår var jag förresten ut på en joggingtur. Tror det var 2010 jag var rätt hurtig och kunde jogga utan stop i 50min, vilket var väldigt bra för att vara mej som alltid hatat att springa långa sträckor.
Men sen sabbade jag ju ledbandet i knät och slut blev det på joggandet.
Men nu tror jag att jag ska försöka börja på igen. Kände lite i knät gjorde jag först men det gick över och jag orkade 12 min. Ingen höjdar tid men från att inte ha joggat seriöst på typ 4 år så får det väl gå an. Måste ju börja någonstans. Och jag minns 2009/2010 när jag först började jogga överhuvudtaget så körde jag väl 1min promenad 2 min jogg, så åtminstone sitter ju nått kvar då jag orkade 12 min igår.
De om de.

Ska så småningom ta lunch och efter det behöver jag gå till bibban och utföra några ärenden.

Ha de gött peeps.

Anna




1 comment:

  1. Kollat videon och det är riktigt 80 -tal : ) Men helt bra..vad spelar Pete i bandet?
    Hoppas det börjar gå bra med joggandet igen och att knäet håller. Minns nog att du var så flitig med det förr.
    Här skiner solen men det vet du ju ; ) Jag har ju skickat flera KIK foton redan idag.
    Ha en skön helg, kramar

    ReplyDelete