Sunday 13 April 2014

LCHF update

Hallå där.

Här skiner solen och det ska bli ca 17gr varmt. Härligt, mot de kalla 13-14 gr vi hade igår.

Tänkte uppdatera er lite om nya kosten! Går bra faktiskt, fast visst har jag fuskat två gånger och ätit ett kex, hehe. Men överlag går det bra. Har ätit goda avokado sallader med ägg, bacon, tonfiskröror och igår gjorde jag ostplättar. Och visst har kosten funkat! Har inte varit hungrig en gång, utan lätt klarat 6-7 timmar utan hunger mellan frukost/lunch och middag på kvällen. Plus en kaffe på eftermiddagen,
bara för att jag vill, inte för att stoppa hunger, som jag annars ibland måste göra. Helt otroligt!

Vikten har sen i onsdags gått från 54.2 kg till jämna 51 kg idag, så visst har jag tappat överskottsvätska. Ändå en hel del, på bara, vad blir det, 4 dagar? Nu gör jag ju inte denna kost för vikten, utan för min stora hunger, hehe. Vill bara påpeka det. Det är ingen bantningsblogg, haha.
Några nackdelar har jag inte att komma med, och någon socker abstinens har jag inte haft,
förutom de två ggr jag åt ett kex då, hehe och hoppeligen har jag inte fått alltför mycket socker
genom maten heller. 
Dock har jag känt några omställningsbesvär, som tydligen kan vara vanliga första veckan, såsom törst, lite hjärtklappning och så har det ofta svartnat för ögonen när jag suttit ner för att sen stiga upp. Hoppas dessa försvinner. Annars allt bra. 

Igår letade jag land och rike runt efter fiberhusk och mandelmjöl. Jag hittade malda mandlar (är det samma då?) på Waitrose, men det var så dyrt för en liten påse. 
Tillsist hittade jag fiberhusk på en hälsokost affär, men det kostade 11 pund något för en 300 gr burk om ens det, så det blev ett nope. Är dessa dyra hemma också? 
Funderar på att komma hem över Malins födis (om inte jobbet börjat, hör av mej mamma!)
så måste bunkra upp mej då.

Hursomhelst köpte jag istället Flaxseed på Waitrose och hoppas jag kan använda det istället.

Carbs 1.7 gr och socker 1.7 gr på 100 gr så borde ju vara bra.

Jack är ute på jobb idag, men vid 11 ska resten av familjen (och Ben kommer) gå på country walk
och ett glas på en pub sedan. Blir nog trevligt!
Vid nått tillfälle ska jag oxå gå och plocka ris för påsken. Fick paket av mamma igår med påskpynt mm. Så himla kul!

Bl..a detta!

Hoppas alla mår bra hemma!

Anna




1 comment:

  1. Ja visst mår vi bra! Lite "små stinna" efter smörgåstårta igår och som frukost nu, haha ; )
    Va skönt att du har varit mätt nu åtmistone. Kom ihåg att dricka vatten också!
    Superkul om du kunde komma till Malins fördelsedag, hon fyller ju halv vägs till 50, som jag sa åt henne ; ) Du får väl fråga om de vet något start datum på jobbet. Och tänk vad kul att du fick ett sådant jobb du väntat på!!
    Ha en bra dag med familjen, kram och hälsa...

    ReplyDelete