Monday 7 October 2013

Jul tavlan

Först, tack för kommentarerna (mamma ;) )! Skriver oftast på min mobil och av någon anledning kan jag inte svara på den. Lite störande.  

Har nu suttit och korsstygnat en timme eller så. Skulle gärna sitta längre men min nacke tillåter inte, så måste lägga mej ner rak lång och vila då. Oxå störande. 
Men tavlan skrider framåt och klar blir den snart nog! Men lär nog ta hem den för att få hjälp av mamsan med att sy ihop de två delarna. Vill inte göra något fel och sabba den efter all tid jag spenderat! 

Så här ser den ut just nu. Inte allt för mycket kvar utan allt på högra sidan ska se exakt ut som vänstra. Sen saknas en "ram" som ska sys runt. Men det tar jag till sist. Så himla kul att korsstygna, men tar nog säkert paus ett tag när denna är klar. Ska ta upp läsningen igen som har bytts ut mot korsstygnandet för tillfället. 

Annars allt som vanligt, men har tydligen blivit en aning förkyld. Jag som är så bra på att ta extra vitaminer, haha! 
Sen så längtar jag hem en hel del! Fast innan det blir av måste jag sätta på ett kol när det gäller julklappsköp. Så svårt! 

Hade bra,

Anna

1 comment:

  1. Visst ska vi med gemensamma krafter få ihop "posten" sydd ; ) Ser riktigt nice ut!
    Hoppas förkylningen drar snabbt förbi, så du är i skick när du snart får gäster som ska guidas runt.
    Vi hörs...

    ReplyDelete