Sunday 27 October 2013

Easy like a Sunday morning

Så otroligt skönt med ljusa morgnar igen! Efter att ha ställt klockan tillbaka i natt vaknade jag förstås redan 6-tiden men lyckades hålla mej från att stiga upp tills 6.40. Så nu har jag precis druckit en kaffe och ätit en mandarin. 
Inga planer idag. Invänta den kommande stormen kanske? Just nu blåser det inte mera än vad det har gjort annars om dagarna men hoppas vi får ta del av stormen senare idag/kväll. 
Igår åkte vi in till Watford en sväng. 
Vet inte om jag berättat mycket om watford? Vet inte i km men med bil tar det ungefär en 10-15 min att åka in beroende på trafiken. Råkar man i rush tid tar det betydligt längre. I watford bor ca 80 000 pers, tror jag det var sist jag kollade wiki iaf! Så en aning större än Vasa. Watford är en ful 70-tals stad och ena gatan här i stan är tydligen en av de farligaste gatorna i landet nattetid. Minns ej namnet på gatan nu men den ligger utanför en nattklubb så antar det är slagsmål och sånt. 
Watford har oxå ett fotbollslag som bl.a. Elton John supportrar. Värt att nämnas, haha. 
Annars så har watford ett stort shopping mall som har i princip allt man behöver. Därför åker jag inte heller in till London så ofta antar jag. Dock har säkert 10 om inte mera affärer kommit och gått i mallen. Så  vissa ställen gapar tomt. Antar recessionen drabbade de mindre affärerna. 

Kanske det var dagens wattis fakta? 
Vi åkte dit på en liten julklappssväng. 
Hittade en klapp och sen var det kört. Resten blev åt mej. 
En mysig lång jumper med huva fick följa med hem och en handväska från H&M. Alltså det regnar så mycket här och då hamnar jag alltid i väsk bekymmer då jag helst inte använder mina läder väskor i regn. Men äntligen fick jag en köpt. Har verkligen dragit ut på det. Är ju lite sparsam däremellan! Tycker väskan är helt snygg men huvvadå materialet på denna alltså då jag är van med mina läder väskor. Hemskt! Men kanske det bara råkar vara denna. Så himla sällan jag går runt och känner på väskor, men det måste bara finnas bättre. Denna är hemsk iaf. 

Nu har jag ledigt i dagarna två. Familjen jag jobbar för är i Brighton så jag behöver inte jobba förrän onsdag igen. Skönt. 
Så om vädret inte är alltför dåligt imorgon så ska ja åka in till London på lite julklappsjakt igen! 

Här är mina nya inköp!
Mysig lång jumper!
 Neeeer med axlarna kvinna!
Och väskan. Oh mörk bild! 
Och 7 imorse! 

Sköt om er! 

Anna

1 comment:

  1. Skön tröja ser det ut att vara och väskan är inte dum heller!
    Vi har ljust och soligt höstväder idag, så fint. "Alla" har åkt till Borge nu, så då ska jag satsa på tvättstugan medan. PÅ med hög volym så går det som en dans ; ) Mallen i Wattis gillade jag, minns spec. en liten te/krydd butik som var mysig.
    Var försiktig om stormen kommer och hålls inne, säger mamma!
    Ha det bra, kramis från oss alla.

    ReplyDelete