Wednesday 23 October 2013

Still here!

Ojdå visst gått några dagar sen sist igen. Så kanske dags för en uppdatering. 
Onsdag idag och just nu kikar faktiskt solen fram. Mesta dels regn och till och med åska nu om dagarna. 
Har jobbat några timmar extra denna vecka vilket är bra för plånboken, med julen som kommer i antågande. Annars är allt som vanligt. Mår sisådär dock. Ska berätta för familjen att jag ska sluta på fredag och det är nog nervositeten som börjar komma. Men det ska bli skönt att sluta och prova något annat sen efter julen. Hoppeligen hittar jag något jobb snabbt om än ett temporärt ett.

Till något trevligare! Förra veckan var min ena farbror med familj i London så jag tog ledigt i två dagar för att visa dem runt, sightseeing och sånt. Himla roligt med lite kända ansikten och att få prata närpesiska förstås! Förutom sevärdheter så besöktes både London eye, pariser hjulet ni vet och museet Ripley's believe it or not. Både var bra tycker jag! Båda över förväntan faktiskt! 
Tror jag kanske ska ha London eye som julklapp åt Jack iår, fast kvälls tid. Han har åkt hjulet dagtid i början på 00-talet då det var nytt men har nämnt att just kvällstid skulle vara kul. Så tror det blir det. Han är så svår att köpa prylar åt så något vi kan göra är nästan bättre. 

Här är lite bilder från de dagar jag hängde med farbror med familj. 

Buckingham palace. 
Westminster abbey. 
Westminster abbey again. Close up!
Vy från London eye!
Riktigt häftigt faktiskt!

Vi besökte Harrods en sväng.
 Där var det jul!

Här är förresten en cool Bentley jag såg i Ricky där jag bor för nån dag sen. 

Ja de va de. Nu längtar jag mest hem. 
Fast först måste jag få alla klappar klara. Två har inhandlats idag så jag är på gång iaf! 

Hoppas alla mår bra hemma. 
Och ursäkta om här är stavfel. Skriver på mobilen så det kan hända. Hatar stavfel. 

Take care som vi säger här. 

Anna

1 comment:

  1. Va roligt att få se och "höra" från dig här...Härligt ser det ut därifrån London eye, för att inte tala om Harrods! Blir prima julklapp till Jack att åka dit kvällstid, alltså upp i hjulet.
    Det går nog bra på fredag ska du se, du kan ju inte lämna fast där. Det förstår dem nog , tror jag.
    Ha det å bra du kan, kram från oss...

    ReplyDelete