Sunday 6 October 2013

Sunday walk

Fint väder här idag. Solen skiner och enligt prognoserna är det 18 grader.
Så efter lunch tog Jack och jag bilen till byn Chanies.
Det är en ca 5 min bilväg dit, men lite väl långt att gå, därav bilen.
Jack har varit dit för att filma, men jag hade aldrig varit dit så var kul att se något nytt av området.
Och vilken charmig by!
Här kommer foton jag tog. Iphone som vanligt.

Först ut är min lunch. Gick ner till Marks&Spencer för att unna mej en god söndagslunch och då såg jag dessa sushi bitar för 1 pund. Var tvungen att testa! Har ätit det en gång förut, men mindes inte alls hur det hade smakat, men det var faktiskt helt bra! Godast var den största, även om den inte ser så smaskens ut på bild. Antagligen var den bäst för att jag inte hade ätit tonfisk på så länge. Ena inne gurka och en annan gul paprika men de två andra minns jag inte.

Nu är vi i byn Chanies.
En vattenfontän tillägnad Elizabeth II på hennes silver jubileum.

Jag har en ting för kyrkor, så här kommer x antal bilder av samma kyrka!



Precis vid kyrkan ligger ett så kallat "manor house" som heter Chenies manor house.
Huset och trädgården kan man besöka om man betalar en femma.

 
Vi gick vidare mellan höga murar, Manor house mur till vänster och kyrkan till höger.
Sen blev det lite snårigt.
Sen vi kom ut till detta vackra ställe!
Sen tillbaka i byn såg jag detta söta hus.

Andra hus.

 Misstänker att stolpen där användas som fackla back in the days!
Sen såg vi den här coola bussen!
Några pubar gick vi oxå förbi.
 Men vi valde att gå till den här på en drink, Bedford arms, då trädgården såg trevligare ut.
När Jack väljer chips...
Efter det blev det promenad tillbaka till bilen.
Men nog hann jag ta några bilder då oxå!



 Ja det var väl allt. Blev en del bilder!

Sköt om er, 

Anna

1 comment:

  1. Härligt många bilder! Husen ser ju oftast ut att vara hur gamla som helst, likadant kyrkogården.
    Skogsdungen verkar vara en underbar plats.
    Ha det bra!

    ReplyDelete