Thursday 19 September 2013

Soppor

Detta vart skrivet igår. 

I vår, sommar har jag haft en riktig sopp period och idag hittade jag en ny favorit. morotssoppa med persilja. Riktigt bra och bara 108 kalorier per halv pot och 4g socker. Är inte så brydd i kalorier för jag är rätt säker jag oftast inte äter för mycket av det per dag iallafall men socker döljer sig på ett annat sätt och nu försöker jag vara vaksam på det, så gott det går iallafall, fanatisk är jag ju inte.
Tex vissa soppor har mer än 13g socker per halv pot. Låter mycket när man jämför med den jag äter idag så sådana sockerrika soppor kommer jag inte äta mera. 
Så väldans tur att denna jag åt till lunch idag tillsammans med knäckebröd är super god! jag var tvungen att knäppa en bild för att inte glömma vad det var! Längtar redan till lunchen imorgon, hehe.
Get a life. Haha. 


Nu ska jag strax gå till jobbet. 

Anna

No comments:

Post a Comment