Sunday 22 September 2013

Sunday

Söndag morgon och jag har har varit vaken sedan 8.15. Aldrig varit någon riktig sjusovare på morgnar. Har druckit en kaffe och sitter och tittar på tv. Jacks föräldrar har varit i Wales sedan i torsdags så huset är tomt så passar på att titta på tv i ena vardagsrummet. De kommer dock tillbaka ikväll. 
Tänkte gå ut och gå men det regnar så det fick va. 

Igår tog jag en kvick runda till London några timmar. Hade inget ärende egentligen men ville komma ut lite. Tog tåget till Baker street och från där promenerade jag till Oxford street istället för att byta tåg, ca 20 min.
Gick genom mysiga Marylebone high street som har många exklusiva affärer och restauranger och mysiga affären Cath Kidston ligger också där så tog förstås en runda i den blommiga boden. 
En annan trevlig affär där är Skandium, som ni kanske på namnet förstår säljer skandinavisk design. Så där brukar jag gå in och vandra och kika på Iittalas vackra saker. Fint att ha Iittala så nära, dock är det lite dyrare där. 
Är man Oxford street och vill komma till Marylebone high street kan man ta sidogatan James street och bara gå rakt därifrån. Ca 10 min om ens det så är man framme. 

Min favorit väska, Alexa fick hänga med igår. 


Tåget var rätt tomt när jag steg på i Ricky. Så småningom fylldes det på. 

Den fula kända byggnaden med vaxdockor på Baker street. 

Marylebone kyrka. 

Marylebone high street. 

Idag har vi inga planer. Jag var lite på hugget att åka till Watford igår men nu just vill jag bara vara uppkrupen i soffan och inte alla gå ut i regnet. 

Hoppas alla har det bra hemma. 
Saknar er! 

Anna

4 comments:

  1. Åh man blir ju London sugen då du pratar om Cath Kidston osv : ) Själv brukar jag rikta in mig på deras hemsida, har inte klickat hem något nu dock.
    Synd att ni har regn, här i Töjby skiner solen som vanligt!
    Ha en fin söndag, kram mamma och alla de övriga...

    ReplyDelete
  2. Senast i går sa ja att jag inte kände något sug efter London just nu, men efter detta blogginlägg är jag inte så säker längre. :)

    ReplyDelete
  3. åååh ,så vacker väska, säger Alva : )

    ReplyDelete
  4. Ja, fast det är lite gråa dystra bilder, men London har ju sin charm!

    ReplyDelete