Wednesday 18 September 2013

Wednesday

Onsdag redan. Fast vad skönt det hade varit om de var fredag! Har jobbat en timme nu på morgonen. Ska börja ta barnen till skolan alla morgnar nu förutom fredagar. Så det blir några timmar till. Bra. 
Men igår gjorde jag något lite galet. 
Jag bokade biljett hem för 30.11 till 3.1. 
Så jag kommer alltså säga upp mej från jobbet och sen när jag kommer tillbaka efter nyår så ska jag söka nytt. Känns lite galet men skönt. För jag är så led på jobbet och behöver verkligen göra något annat. Något mera stimulerande. 
Det kanske är lite naivt och drastiskt att göra såhär, men jag har varit ganska nere hela året pga detta så jag känner jag behöver något drastiskt och få vara hemma ett tag. Jag är i en sån lyxig situation just nu dessutom då vi bor hos jacks föräldrar och inte behöver tänka på dyra hyror osv. Hade vi nu haft lägenhet hade jag inte kunnat göra såhär. 
Och jag ser så framemot att komma hem för en tidig jul och hinna stöka och ställa till, baka och städa och allt som hör till. Vanligen kommer jag hem mellan 18-20 dec och då går tiden så snabbt att man hinner knappt få julstämning. Så det är fem år sist jag haft en "hel" jul hemma och jag saknar det så mycket! Så nu ska jag göra det då jag kan! Nästa år kanske jag jobbar som vårdare eller något så vem vet hur julen ser ut då. 
Nu i år ska jag passa på att vara med nära och kära. Viktigare än alla jobb och pengar i världen.  Längtar så! 

Passar väl bra att visa korsstygns tavlan jag håller på med nu. 



Take care, 

Anna

1 comment:

  1. Ibland måste man vara lite galen och det är nog rätt tid att vara det nu, medan ni inte har en egen lya och ett annat fast jobb!
    Det blir nog perfekt att du är hemmavid och "bereder" oss för julen. Vi ser fram emot att du kommer : ) Kram, mamma

    ReplyDelete