Monday 30 September 2013

Sen senast

Tänkte just säga att jag skriver tydligen endast på söndagar, men det är ju faktiskt måndag. Borde jag ju veta som jobbade imorse!

Så ny vecka, nya tag! Har ätit och druckit så mycket ohälsosamt denna helg så nu ska det bli skönt med lite lättare mat igen. Måste därför gå och köpa soppa efter jobbet idag!

I fredags gick jag och Jack ut och åt. Närmare bestämt till tgi Friday. God mat! Åt mozzarella dippers till förrätt, hamburgare till huvudrätt och cheese cake till dessert, så det var mäktigt! Mozzarella dippers 'na fick Jack hjälpa mej med och efterrätten orkade jag inte äta upp, så då var jag nog mätt!
Mycket trevlig kväll hur som helst!

Såhär såg jag ut då! Köpte en läderjacka hemma i Finland i somrast, och ännu känner jag mej bara halv bekväm i den! Känner mej så rockig med den på haha! Fast snygg är den!
Tog mej ingen tid att ta kort på maten. Var vrålhungrig så högg in direkt!

På lördagmorgon tog jag en promenad före frukost. Behövdes minsann...

 Det är ännu ganska grönt här.
 Gick förbi en gravplats. Muntert.


 På lördag kväll mötte jag upp två kompsiar. 
En gammal au pair kompis, Emelie, som har sen hon var au pair i Ricky för två år sen, 
hunnit både bo hemma i Sverige ett tag och inne i London där hon går på college,
för att nu flyttat tillbaka till Ricky! Kul för mej! Hon bor med en annan svenska som jag ej träffat en.
Sen hängde en annan gammal au pair kompis, Maria oxå med! Hon bor numera i södra London.
Så vi åt middag hemma hos Emelie, drack lite vin och åkte ut på bar i Watford.
Helt roligt, med nog var det skönt att få åka hem oxå sen när Jack plockade upp oss, haha.
Men kul iaf för det är ju ändå roligt att vara ut och dansa!

Posar med Maria!

 Emelie, Maria och jag. Flash!

Söndagen var jag helt okej faktiskt, trodde jag inte skulle hända, så sällan jag dricker nu för tiden! Men klarade mej med lite huvudvärk, haha. Fint väder igår, så Jack och jag tog en liten promenad här i Ricky.



 Vad i hela friden är detta för ett träd med vita mjuka bollar?

På en gata.
Kanske ska vi ta och köpa ett nytt hus på Valley road?
Gatan med de stora husen som jag så gärna skulle gå runt och fota,
men tex ju helt enkelt inte!

Eftermiddagen slutade med film och lösgodis för oss. Precis vad jag behövde!
Mums!

Som sagt måndag igen, och jag tog en promenad efter jobbet. Milt väder här så det är skönt.
Så länge det varar. Ska tydligen bli regn igen i veckan. Men men!
Ha en fin vecka!

Anna

2 comments:

  1. Rockig ; ) Ja det är du kanske inte, men snygg är jackan och du med!
    Åh, jag tycker det är så mysigt i Ricky! Och gravplatsen ser ganska mycket annorlunda ut än vår. Men varför skulle det behöva vara lika förstås! Va roligt att nygamla kompisar har dykt upp också.
    Ha en fin vecka....

    ReplyDelete